Daily Telegraph Prints Two SMH Pages In Printing Blunder

Daily Telegraph Prints Two SMH Pages In Printing Blunder

A printing blunder has caused Sydney’s Daily Telegraph to accidentally publish two pages of the Sydney Morning Herald in its Thursday edition.

The mix-up was said to be caused by a publishing error, as the Daily Telegraph and SMH share the same printing facility.

After a number of readers noticed the error, the Telegraph released a statement on Twitter yesterday morning to explain the mistake.

The tweet read: “Good morning readers, today @DailyTelegraph printed 2 pages from The Sydney Morning Herald in some editions.

“Both papers share the same printing facility in Sydney’s west and the error happened during the production process.

“We apologise for any confusion this has caused.”

A spokesperson from the Sydney Morning Herald said: “We hope the early edition readers of the Tele enjoyed our Sydney Morning Herald editorial.

“We have been advised it was an error which was corrected as soon as it was identified so later editions weren’t impacted.”

Last year, News Corp Australia and then-Fairfax Media entered into an agreement to share each other’s printing network in order to offset newspaper decline.

At the time, News Corp Australasia executive chairman Michael Miller said the arrangement demonstrated the company’s confidence in the future of printed newspapers and in the influence and impact of trusted newspaper journalism.

He said: “As a publisher, we have absolute confidence in the ongoing significance of newspapers.

“Within this framework, we need to continue to look at the most effective and efficient ways to produce newspapers.

“This is a commercial deal which makes commercial sense by enabling better use of our existing print facilities.”

Please login with linkedin to comment

Daily Telegraph smh

Latest News